21. prosince 2012

Jedlé dary

Chvíli jsem zvažovala, jestli mám tenhle příspěvek zveřejnit hned. Nakonec to tak udělám, protože mezi vámi může být někdo, kdo potřebuje ještě do Ježíška rychle vyrobit univerzální dárek. Chci se s vámi podělit o dva jedlé dárky, které jsem převzala z Apetitu, protože jsou vskutku geniální. Oba dva jsem připravovala dneska a mám v plánu jimi obdarovat moji početnou rodinu. Předpokládám, že se tady na blogu nikdo z nich do 25. prosince neukáže, ale i kdyby, tvařte se překvapeně!

Dnes jsou na jídelníčku: Vánoční muffiny a Karamelový likér

Všechny pečení-schopné hodlám podarovat domácím premixem na muffiny. Sušenky, o kterých jsem psala zde, byly zavrženy pro nízký user-friendly faktor. Muffinky jsem sice netestovala, ale předpokládám, že budou podstatně lepší. Příprava z premixu je totiž úplně stejná, jako jedna z metod standardní přípravy muffinů.


Na 1 dárkovou sklenici o objemu 1 litr na 12 muffinů budete potřebovat:
  • 300 g hladké mouky
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • 1 lžička skořice
  • 100 g třtinového cukru
  • 100 g posekaných lískových oříšků
  • 80 g brusinek
  • 15 g slunečnicových semínek
  • 40 g čokoládových čoček
Mouku jsem smíchala s kypřícím práškem a skořicí a nasypala na dno sklenice. Všechny ostatní suroviny jsem navrstvila na mouku a na sklenici připevnila následující návod na přípravu.

Rozšlehejte 2 vejce, přilijte 300 ml mléka a 100 g rozpuštěného másla. Přidejte sypkou směs a umíchejte těsto. Lepšího výsledku dosáhnete, pokud se nebudete snažit míchat až do hladké konzistence. Rozdělte do košíčky vyloženého nebo vymazaného plechu na 12 muffinů a pečte na 180 °C cca 20 minut do suché špejle.

Výsledný vzhled sklenice mě potěšil. Když jsem trochu udusala mouku, všechno se tam pěkně vešlo, ale při převozu se to nepomíchá. 

Dědečkovi jsem se nechtěla nijak pomstít tím, že mu dám instantní směs na pečení. Hodlám ho tedy potěšit něčím tlamolepivým s obsahem alkoholu.


Na 1 litr karamelového likéru + na ochutnávání budete potřebovat:
  • 1 plechovku zkaramelizovaného Salka
  • 1-2 lžíce silné kávy
  • 1 lžičku vanilkového extraktu
  • 400 ml brandy
  • 500 ml šlehačky
Salko buď můžete zkaramelizovat sami doma, nebo už koupit hotové. V porovnání s dvouhodinovým varem plechovky ponořené ve vodě, bych raději volila o několik korun dražší nákup Salka-karamel.

Nahřáté karamelové Salko jsem v míse promíchala  kávou a vanilkou, abych získala pastovitou strukturu. Postupně jsem přimíchávala brandy a nakonec přidala dvě krabičky tučné smetany. Výsledkem bylo něco jako Bailey´s, ale s pocitem dobře odvedené práce.

Doufám, že jsem vám dala dobré tipy, stejně tak jako mně dali v Apetitu a obdarovaní budou mít radost.

PS Sklenice i lahev jsou z IKEA, kdyby náhodou někdo nevěděl.

1 komentář:

  1. Kdyby mi někdo pod stromeček nadělil takhle krásnou sklenici s ingrediencemi na muffiny, tak je mi až líto ho rozbalit. Díky za inspiraci =)

    OdpovědětVymazat