5. července 2012

Polévka dne

Opět tady máme rychlý, snadný a samozřejmě chutný recept. Po návratu z dovolené, kterou jsem zmiňovala v druhém dnešním příspěvku jsme byli natolik upečení z toho vedra tam venku, že jsme neměli chuť večeřet nic těžkého.

Dnes je na jídelníčku: Květáková polévka


Když koupíme květák, většinou ho osmažíme v trojobalu a tím této zelenině zvýšíme kalorickou hodnotu a snížíme její "zdravý efekt". Dnes jsem tedy přistoupila k drobné improvizaci a jala se vařit polévku. Rovnou na začátku vám pyšně sdělím, že jsem za tento nápad a jeho následnou realizaci byla pochválena a tím pádem jsem získala pocit, že bych se s vámi měla o tento primitivní recept podělit.

Na hrnec polévky budete potřebovat:
  • menší květák nebo půlka většího
  • máslo
  • mouka
  • 1 cibule
  • 1,5 kostky bujónu
  • tymián, majoránka, muškátový ořech
  • sůl, pepř
V hrnci jsem na rozpuštěném másle osmahla cibulku do sklovata (jak by řekla mamka) a zasypala trochou mouky. Těžko říci množství, protože to dělám od oka. Cibulovou jíšku jsem ještě chvíli míchala, aby se mouka opekla a chytla barvu. Přidala jsem na malé růžičky rozebraný a omytý květák a dala do varné konvice 1,5 l vody. Když se začala voda vařit, přelila jsem jí do hrnce, a tím výrazně zkrátila dobu přípravy.  Rozmíchala jsem jíšku, přidala bujóny, přiklopila a nechala květák uvařit doměkka.

Když už jsem byla spokojená s uvařeností květáku, dosolila jsem polévku, dochutila bylinkami a nakonec přistrouhala trochu muškátového oříšku. Pokud nemáte rádi kousky, můžete na závěr polévku ještě rozmixovat a dostanete květákový krém. My jsme tentokrát povečeřeli klasiku a ještě zbylo na zítra.

1 komentář:

  1. Dělala jsem podobnou polévku, kterou jsem na závěr rozmixovala. Všem chutnala a já byla spokojená.

    OdpovědětVymazat