27. července 2012

Máte mrkvovou?

Tento týden se opravdu neodbývám a můžu tím pádem přidávat další a další recepty skoro každý den. Zítra - pokud se pokus vydaří - bude příspěvek zase trochu delší a složitější, takže se dneska nebudu toliko rozepisovat.


Dnes je na jídelníčku: Mrkvová pomazánka a kukuřičný klas

Paní v zelenině měla dneska slušně zazásobený obchod, takže jsem zase pořádně nakoupila. Protože je šikovná prodavačka, koupila jsem krom nektarinek, blum, rajčat, mrkve, česneku a hrušek ještě kukuřičný klas, který mi paní doporučila i s přípravou. Bohužel jsem si nevpomněla vyfotit ho ještě před zpracováním. Vizáž mi totiž připomněla dětská léta, kdy jsme kukuřice kradli na poli a ze šustí vyráběli panenky.

Na večeři pro jednoho:
  • 1 kukuřičný klas
  • kousek másla
  • 1 mrkev
  • tvaroh
  • sůl, pepř
  • citronová šťáva
  • bazalka
  • chléb
Začala jsem od pomazánky. Oloupala a nastrouhala jsem mrkev. Přidala jsem k ní tolik tvarohu, aby se mi spojila dohromady. Podle chuti jsem pomazánku osolila, opepřila a dochutila drobnolistou bazalkou. Na fotce jsou její snítky položené na chlebu. Samozřejmě není problém použít nasekanou bazalku klasickou. Po promíchání jsem pomazánku už jen namazala na připravené krajíčky chleba a mohla jsem začít s kukuřicí.

Kukuřičný klas jsem očistila a odkrojila z něj špičku a patičku. Zabalila jsem ho do potravinářské folie a vložila do mikrovlnné trouby. Příprava trvala asi tak 6 minut na 600W, ale asi bude lepší, pokud si to vyzkoušíte sami. Docela slušně jsem se při testování provařenosti popálila od unikající páry tak pozor! Hotový klas jsem vybalila z folie, potřela kouskem másla a osolila. Aby se mi kukuřice lépe jedla vpíchla jsem do odkrojených boků párátka, za která šla při jídle pěkně držet. Samozřejmě si můžete koupit i takováta napichovátka, která jsou k tomu určená, ale můj styl to, jak už jsem psala někde jinde, není. Improvizace je improvizace.

Žádné komentáře:

Okomentovat