15. července 2012

Borůvkobraní

Na návštěvě u rodičů jsem mého drahého vzala na exkurzi. Cílem byla jedna z mých nejméně oblíbených destinací dětství - les plný borůvčí. Teď, když už jsem ochotná trochu trpět pro pečení, jsem se tam ráda vrátila. Během hodiny jsme ve dvou nasbírali asi tak 2 litry borůvek, jak byly poctivě obrostlé keříčky a plody velké.

Dnes je na jídelníčku: Piškotový koláč s borůvkami a želatinou


Recept je od mojí mamky, která mi ho poskytla právě proto, že je piškot pevný a nevsakuje se do něho želatina. Nevím přesně, co ze surovin je za těmito vlastnostmi skryto, ale funguje.

Na koláčovou formu o průměru 35 cm budete potřebovat:
  • 2 vejce
  • 150 g polohrubé mouky
  • 120 g cukru
  • 50 g oleje
  • 125 ml mléka
  • 0,5 prášku do pečiva
  • borůvková marmeláda
  • borůvky
  • 500 ml dortového želé

Troubu jsem předehřála na 180 °C. Vymazala a vysypala jsem si koláčovou formu.

Vejce jsem rozdělila a bílky vyšlehala v robotu na sníh. Když byl dostatečně pevný, přesunula jsem obsah mísy misky vedle a stejnou metlou v robotu utřela žloutky s cukrem. Přidala jsem mouku, olej, mléko a prášek do pečiva. Nechala jsem vše promíchat do hladka. Stěrkou jsem opatrně přimíchala sníh a hotové těsto nalila do formy. Pekla jsem cca 30 minut, ale úplně jistá si už nejsem, takže zase do suché špejle.

Vychladlý korpus jsem potřela borůvkovou marmeládou a převrstvila čerstvými borůvkami. Na plotně jsem podle instrukcí na pytlíku rozvařila želé. Po částečném zchladnutí jsem jím zalila ovoce a nechala vytuhnout. Asi jsem ale chladila moc dlouho, protože mi pak bublinky vzniklé mícháním na koláči zatuhly.

Příště bych změnila několik věcí. Použila bych méně želé, aby zůstaly borůvky na povrchu koukat a nebyly úplně "ve skle". Taky jsem dostala od kamarádky super tip takže podmažu ovoce navíc ještě zakysanou smetanou, která koláč trochu více zvláční, což určitě nebude na škodu.

Žádné komentáře:

Okomentovat