8. března 2012

Snídaně šampiónů po mém

Protože jsem dneska rozjetá, rozhodla jsem se přidat ještě převážně snídaňový pokrm. Pokud jste však lidé volnějších mravů jako já, jste schopni je dělat i k večeři po dlouhém dni v práci a jíst je přímo z pánve s loužičkou sirupu pro namáčení.

Dnes jsou na jídelníčku: Americké pancakes



Opět nevím, odkud jsem recept vzala. Tentokrát jsem už ani nebyla schopná zdroj dohledat. Podělím se tedy s vámi o můj nejčastější způsob teoretické přípravy před vlastním provedením nových pokusů. Většinou jako první zadám hledaný název do Googlu a po vyklikání několika receptů ještě zapátrám u mých oblíbených bloggerů. Nalezené recepty mezi sebou i s triky a záludnostmi provedení porovnám a nakonec si, majíc to všechno v hlavě, udělám svůj "zprůměrovaný postup". Pravděpodobně si řeknete, že takhle to dělá většina lidí, kteří se pokoušejí o něco poprvé. Chtěla jsem však demonstrovat nepřítomnost zdroje u některých mých receptů aniž bych tyto nápady vydávala za své. Konec tlachání, jde se na to...



Těsto je připravené v cuku letu:

  • 2 hrnky hladké mouky (250 ml)
  • 1 prášek do pečiva
  • 3 lžíce cukru
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 a 1/2 hrnku mléka (odhadem)
  • 2 lžíce rozpuštěného másla


Veškeré suché suroviny jsem smíchala v míse, přidala máslo a trochu mléka. Ručním šlehačem jsem připravila hustší kaši a šlehala, dokud nevypadala hladce. Pokud by se přidalo všechno mléko naráz, tak by mohly vzniknout hrudky. Nakonec přidáme tolik mléka, aby těsto bylo možné lít na pánev naběračkou, ale zároveň se příliš nerozteklo do stran než začne držet pohromadě díky opečení.

U klasických palačinech používám k omaštění pánve kuchyňskou utěrku lehce namočenou v oleji, ale tady se mi to neosvědčilo. Pokud jste mlsní je možné pancakes připravovat na přepuštěném másle (viz můj první příspěvek u přípravy hub), ale já většinou zůstanu u oleje. Naběračkou naléváme z těsta pěkná kolečka nebo pěkné oválky nebo jakékoli jiné pěkné tvary, co se zrovna povedou. Tyto během pomalého smažení  vlivem "prdopeče" vyskočí a vypadají pak, jak mají. O tenkou francouzskou crepe tady nejde.Nižší stupeň na sporáku alespoň trochu zabrání připálení, které vzniká poměrně rychle po akurátní propečenosti - alespoň u mě když se chvílemi zahledím a zamyslím.

Když se smažením skončíme, vyrovnáme si je do tak vysokého komínku, na jaký se cítíme a polijeme javorovým sirupem. Já mám moc ráda banány, takže si většinou ještě přidám několik koleček. Sirup je možné koupit v některých větších supermarketech v cizokrajné sekci, ale je možné, že jen přeplatíte glukosový sirup s pěknou americkou nálepkou. Oni si totiž sami domorodci domů kupují hnusy. Můj sirup je z DM drogerie a píšou na něm něco jako bio a bla bla bla. Pro mě je důležité pouze to, že je vynikající a opravdu javorový.

Žádné komentáře:

Okomentovat